Geen Stadion op Parking C !

Waarom is parking C niet geschikt

MOBILITEIT

Parking C ligt aan een van de meest file gevoelige  punten op de ring rond Brussel, het is hier heel vaak file rijden.

De komende jaren staan er op de Heizel en rond de Heizel tal van projecten op stapel die extra verkeersdruk gaan generen.

Zo hebben we enerzijds :

  • het NEO project; een heuse herinrichting van de Heizel met 70.000m2 shopping, 750 woningen, congreszalen, ….
  • Paleis12 een concertzaal voor 17.000 personen (opende 13 september 2013 zijn deuren).
  • De huidige activiteiten  die plaatsvinden in de Heizel paleizen ( batibouw, autosalon, …)

Bij al deze activiteiten nog een evenementen- en voetbalstadion bijplaatsen met een capaciteit van 60.000 personen is enkel en alleen omwille van de bestaande activiteiten hierboven vermeld geen goed idee. Om dit stadion rendabel te maken moet men er een 70-tal evenement per jaar organiseren, dit betekent vakanties uitgezonderd elke week minstens twee evenementen, ELKE week dezelfde verkeersdruk als op zeg maar een nocturne van het autosalon ?

Dit gaat de MOBILITEIT op en rond de RING nog erger maken en zelfs verlammen.

PARKING

Op en rond parking C is er geen openbaar vervoer hetgeen zeker parking noodzakelijk maakt, 10.000 parking plaatsen kan met niet zomaar ondergronds zetten. Parking C is misschien niet vaak gebruikt maar als hij gebruikt is dan staat hij VOLparking C op memorial van damme septber 2013

Parking Louise in Brussel bijvoorbeeld heeft 900 parkeerplaatsen verspreid over 4 verdiepingen, hier moet met een minstens een factor 10 groter gaan dan parking Louise

KOSTPRIJS : WIE DRAAIT OP VOOR De INFRASTRUCTUUR

Voorzichtige ramingen spreken over een kostprijs voor het stadion van 300 miljoen EURO dit geld zou worden geïnvesteerd door Privé partners, geen enkele cent gemeenschapsgeld zou moeten worden uitgegeven. De vraag is of die privé investeerders ook gaan zorgen voor het doortrekken van de METRO lijn, verleggen van de hoge-druk gasleiding , verleggen van op en af-ritten en het verbeteren van de mobiliteit rond parking C. Deze kosten gaan door de gemeenschap, de belastingbetaler, dus moeten worden gedragen.

VEILIGHEID

Wie gaat de veiligheid waarborgen ? Grimbergen kan dat onmogelijk met zijn kleine korps

TERREIN TE KLEIN

Het terrein is 28ha groot en dat is te klein de Amsterdam arena waarnaar  men dit nieuwe stadion wil spiegelen is 35ha groot

NEO

NEO  maakt uitgebreid gebruik van parking C voor zijn mobiliteitsplan, ronde punten, buffer

GAAN DE FIFA GUIDELINE WORDEN NAGELEEFD DOOR PRIVE investeerders ?

%d bloggers liken dit: