Hahaha, woke zorgt voor enorme financiële verliezen

Bud Light is een populair Light Beer in de Verenigde Staten. Het is daar een van de meest gedronken bieren. Bud Light is een merk van Anheuser Busch InBev. Het bedrijf, vaak kortweg AB-InBev genoemd, is de grootste brouwerijketen ter wereld en heeft haar hoofdzetel in Leuven.

Het bedrijf heeft na het bereiken van een driejarig hoogtepunt van 66,73 dollar per aandeel meer dan 6 miljard dollar aan beurswaarde verloren sinds het op 2 april de samenwerking met transgender influencer Dylan Mulvaney aankondigde.

Barhouders en distributeurs melden een scherpe daling van de Bud Light verkoop in de afgelopen week. De marktkapitalisatie van het bedrijf daalde tot $125,7 miljard van $132,8 miljard zes dagen geleden, een daling van meer dan 5%. Concurrent Molson Coors (TAP) daarentegen, zag zijn beurswaarde de afgelopen week met 350 miljoen dollar stijgen.

Bud Light’s samenwerking met Mulvaney omvatte aangepaste blikjes met zijn gezicht om te herdenken dat de biologische man “al meer dan een jaar een vrouw is”. De reclamecampagne begon met Mulvaney die halfnaakt Bud Light dronk in een badkuip.

Directieleden van het bedrijf waren naar verluidt niet op de hoogte van de reclamecampagne.

Dat doet ons nu eens echt plezier zie!

RVW